Skip to main content

Roku removes RT, for what that’s worth

Roku removed the Russia Today channel — also known as RT America — from its platform in the early evening of March 1. That followed the same move by DirecTV earlier in the day. RT is a state-run media service, and RT America is its U.S.-based arm.

Meanwhile, the Russian invasion of Ukraine continues.

The RT America channel on Roku.
Roku

Before it was removed from the Roku Channel Store, the RT America channel had garnered more than 4,100 ratings and sported 3.9 stars out of 5. By comparison, the Peacock listing has 97,221 ratings and a 3.5-star score. Netflix — the world’s largest streaming service — has 4.2 million ratings and a 3.8-star score.

It’s unclear just how many people may have watched RT America on Roku, though the platform is the No. 1 streaming service in the United States.

RT America, for its part, was transparent in its Channel Store (what Roku calls apps, essentially) listing. The opening line of the description said it was a “Russia state-affiliated channel.” It followed with: “This channel’s content is provided by a foreign agent affiliated with the Russian government, which has registered with the United States under the Foreign Agents Registration Act (FARA). FARA is intended to identify foreign political influence in the United States.”

The Roku Channel Store for RT listing said that RT boasts 70 million weekly viewers in 38 countries, with 8 million viewers in the United States. (Roku would like us to remind you that those numbers aren’t from Roku.)

RT America remained available on Sling TV as of the afternoon of March 2. The company has yet to respond to our inquiry whether it intends to keep RT America as one of its add-on options. And the RT America YouTube channel also remains available, with its 1.22 million subscribers.

Phil Nickinson
Phil spent the 2000s making newspapers with the Pensacola (Fla.) News Journal, the 2010s with Android Central and then the…
How to find your lost AirPods using the Find My app
Apple AirPods Pro

Apple's AirPods are very good in-ear and over-ear audio devices, but they’re also incredibly small. This is actually advantageous when it comes to comfort and fill, but this does mean they’re prone to go missing every once in a while.

Fortunately, Apple knows this is an issue that most folks will run into, so the company introduced Find My functionality to the greater world of AirPods. And the only two things you’ll need to use the feature are the AirPods themselves and the Find My app.

Read more
Grab this TCL 55-inch 4K TV while it’s only $280 at Best Buy
2024 TCL S5 4K TV.

Best Buy continues to offer some great TV deals with a fantastic offer on a TCL 55-inch S5-Series 4K TV. Right now, you can buy the TV for just $280 meaning you save $50 off the regular price of $330. Sure, that’s a small discount, but this TV was already very well priced to start with so a further price drop is always good to see. If you’re keen to learn more about it, keep reading while we take you through things.

Why you should buy the TCL 55-inch S5-Series 4K TV
One of the best TV brands, TCL is always a name worth paying attention to. With the TCL 55-inch S5-Series 4K TV, you get a lot of great features at a very good price. It has a high brightness LED backlight which is paired up with its package of HDR Pro+ features. That means support for Dolby Vision, HDR10+, HDR10, and HLG so you can enjoy enhanced contrast, accurate colors, and fine details.

Read more
Meze’s new in-ear monitors are just $159 and come with their own DAC
Meze Alba in-ear monitors.

Meze Audio, the Romanian company known for its high-end, audiophile headphones and wired in-ear monitors (IEMs) that often cost thousands of dollars, has just announced its most affordable product yet, the $159 Meze Alba. The Alba possess the same distinct, curvy design as some of Meze's more expensive models, and use similar materials like zinc alloy and anodized aluminum.

Editor's note: an earlier version of this article claimed the price of the Meze Audio Alba was $149. This has been corrected.

Read more